Hè oramai ben cunnisciutu è cunnisciutu chì e funzioni esecutive sò strettamente ligate (cun ​​l'intelligenza) à parechji aspetti di a nostra vita: avemu dati riguardanti a so predittività in quantu à prestazione accademica, à creativeness, cumpetenze di lettura è capiscitura di u testu, à cumpetenze matematicheà u lingua è tuttiFra.

Di solitu, tuttavia, analizendu l'effettu di e funzioni esecutive nantu à aspetti impurtanti di a nostra vita, a ricerca si cuncentra principalmente nantu à i cosiddetti funzioni esecutive di friddu, vale à dì, u più "cognitivu" è liberu da emozioni (per esempiu, u memoria di travagliu, flessibilità cognitiva è inibizione); si parla assai di menu invece di e cosiddette funzioni esecutive calde, vale à dì quelle chì riguardanu i scopi chì guidanu e nostre decisioni (soprattuttu se impregnate da aspetti emotivi è motivazionali), u cuntrollu emozionale, a ricerca di gratificazioni è a capacità di rimandalla .

In 2018, Poon[2] hà dunque decisu di pruvà un gruppu di adolescenti in quantu à l'apprendimentu sculare è in quantu à u so benessere psiculugicu è a so capacità di adattazione; in listessu tempu, i stessi adolescenti sò stati sottumessi à a valutazione di e funzioni esecutive, sia fredde sia calde, per mezu di una batteria standardizzata speciale.


Chì emergenu da a ricerca?

Malgradu ciò chì l'autore hà dettu in u so propiu articulu, tutti i testi aduprati per valutà u fretu (cuntrollu attenzionale, inibizione di a memoria di travagliu, flessibilità cognitiva è pianificazione) è caldu (decisione) eranu pocu o micca correlati trà di elli (a più alta correlazione, è solu una per ghjunghje à u livellu di significanza statistica, era solu r = 0,18!); questu ci permette di fà l'ipotesi, in ligna cù ciò chì Miyake è i so culleghi anu sustenutu[1], Chì i varii cumpunenti di e funzioni esecutive sò relativamente dissociabili trà di elli.

Certamente un aspettu assai interessante hè chì, netu di l'influenza di u livellu intellettuale, funzioni esecutivi friddi eranu predictive di u prestazione accademica mentri funzioni esecutivi cordiali hà dimustratu di esse predictive diadattazione psiculogica.
E funzioni esecutive fredde è calde, mentre travaglianu sinergisticamente, allora sembranu esse duie costrutture diverse è cun un'importanza diversa rispetto à vari contesti di vita.

Infine, altri dati nutevuli riguardanu a tendenza di i punteggi in i testi aduprati in sta ricerca, da 12 à 17 anni: memoria di travagliu verbale mostra una crescita cuntinua cù l'età (in l'intervalu cunsideratu in sta ricerca), mostrendu ancu un rapidu aumentu intornu à 15 anni; ancu u cuntrollu di l'attinzioni appare in una crescita costante in questu gruppu d'età; culà flessibilità cugnitiva pare cresce in continuu sin'à 16 anni; in listessu modu, a capacità di francese inhibition mostra una crescita forte da 13 à 16; culà accunciamentuinfine, mostra una crescita cuntinua cù l'età, mostrendu quantunque un piccu di crescita intornu à 17 anni.
Hè assai diversa a tendenza di funzioni esecutivi cordiali postu chì a tendenza da 12 à 17 anni hè in forma di campana (o "U" invertita); in altre parolle, intornu à 14-15 anni, si osservanu peghju prestazioni (in sta ricerca) paragunatu à l'età precedente è successiva; più precisamente, in questu gruppu d'età ci hè una più grande propensità à u risicu è a ricerca di gratificazioni chjuche ma immediate (paragunate à quelle più luntane in u tempu ma più grandi).

Per cunclude ...

In quantu à e funzioni esecutive fredde, l'inibizione, a memoria di travagliu è a flessibilità cognitiva parenu maturà nanzu chè in a pianificazione; si pò dunque suppone chì i primi (più elementari) custituiscenu a basa per u sviluppu di i secondi (di un ordine superiore).

Rispuntendu à e funzioni esecutive calde, u schema "U" invertitu osservatu puderia spiegà a propensità aumentata per i comportamenti di risicu spessu osservati in l'adolescenza.

In modu più generale, i test per e funzioni esecutive fredde è quelli per e funzioni esecutive à caldu parenu misurà in realtà diversi costrutti: i primi, in realtà, sembranu esse più legati à a realizazione di obiettivi più "cognitivi" (per esempiu, prestazioni scolastiche), l'ultimi sò più ligati à obiettivi più suciali è emotivi.

Una visione più integrata di e funzioni esecutive hè dunque utile, troppu spessu sbilanciata solu nantu à i più cumpunenti imbernu.

PUDETE ESSE INTERESSATU ANCHE DI:

BIBLIOGRAFIA

Accuminciate à scrive è pressa Enter per circà

errore: Cuntinutu hè prutetta !!