Cumu avemu digià dettu di a trattamentu cumminatu di memoria di travagliu è cumpetenze di calculu, micca pochi circadori anu manifestatu dubbie riguardu à a generalizazione di l'effetti di a furmazione di a memoria di travagliu[3][5].

Per quessa, a ricerca hè stata fatta da uni pochi d'anni in i quali pruvemu di cunghjuntà a furmazione di memoria di travagliu cù quelli centrati nantu Metacognition (per una definizione, vede a nostra glossaiu).

Recentemente Falegnameria[1] è i culleghi anu investigatu l'effetti di a caminu destinatu à migliurà a metacognizione cù u scopu di osservà e so effetti nant'à l'altri travaglii chì ùn eranu micca stati direttamente furmati.


In modu specificu, i sapienti anu sottumessu un gruppu di participanti à una furmazione di discriminazione perceptiva di 8 riunioni, durante a quale anu ricevutu feedback da i so sentenzi metacognitivi.

U prugressu di e persone sottumessi à questu percorsu era più grande di quellu di un altru gruppu chì solu riceve feedback nantu à a so prestazione.

Inoltre, l'effetti di sta furmazione si estendenu à stimuli mai aduprati prima è ancu à funzioni di natura diversa, per esempiu una tavola di memoria.

In un altru studiu da Pisacco è i cullaburatori[4], cù un campione di persone cun ADHD (circa 13 anni di età), simu invece passati à valutà a furmazione cumminata di memoria di travagliu è metacognizione applicata à a scrittura, paragunandulu cun una furmazione enfasi solu in memoria di travagliu.

Cumu puderebbe esse aspittatu, u trattamentu cumminatu hà datu megliu miglioramenti in certi aspetti di a produzzione di testu. Inoltre, sempre u trattamentu cumminatu, detti un riduzione più marcata in iperattività.

L'autori interpretavanu stu effettu inesperu cum'è a cunsequenza di a furmazione di scrittura focalizzata nantu à aspetti metacognitivi.

Un altra ricerca realizata da Carretti è i culleghi[2], ancu se più datatu da l'altru citatu (2014), analizà l'effettu cumune di a strada per migliurà a memoria di travagliu è a metacognizione.

Per questu scopu, i participanti in a ricerca (zitelli trà 9 è 11 anni) sò stati divisi in 3 gruppi: u primu hà travagliatu cù esercizii di memoria di travagliu è strategie metacognitive per capiscenu u testu scritto, u sicondu hà travagliatu cun esercizii di memoria di travagliu è strategie metacognitive per capiscenu u testu orale, u terzu (gruppu di cuntrollu) hà realizatu solu attività di lettura silenziosa per un periodu di tempu cumparabile è successivamente risponde à e dumande nantu à u testu lettu.

Cumu era aspettatu, i dui furmazioni migliurà u spettaculu di i zitelli più cà u gruppu di cuntrollu ma cun qualchì differenza:
solu u gruppu sottumessu una furmazione cumuna di memoria di travagliu è metacognizione nantu à u testu scritto mustrò aumenta di teste di memoria di travagliu (è sta migliione era ligata à quella in a comprensione di u testu orale).

Inoltre, u stessu gruppu hè allora megliu marche in testi di cumprinzione di testu, sia scritte sia orali.

Ci vole à aghjustà chì e migliure anu persistatu ancu dopu à 8 mesi.

Malgradu a necessità di studii chì replicanu queste dati è chì permettenu di separà l'influenza di a furmazione di memoria di travagliu da quella di a furmazione metacognitiva, i dati discututi suggerenu chì i trattamenti integrati portanu à risultati megliu.

Sembra dunque esse capace di dì chì in presenza di difficultà attenzive-esecutive, hè ancu appropritatu di travaglià nantu à l'aspetti "strategichi", chì ùn si limitanu micca à rinfurzà e funzioni cognitive specifiche di più, cum'è a memoria di travagliu.

Accuminciate à scrive è pressa Enter per circà

errore: Cuntinutu hè prutetta !!
Qual hè a correlazione tra DSA è altu potenziale cognitivu?Un paragone di trè approcci di studiu differenti