Durante anni fà ricerche sò state realizate per capiscenu sia chì e funzioni esecutive sò entrenable è in quale cundizioni. N'avemu parlatu spessu, tramindui in relazione à l'età prescolare (per esempiu Qui), tramindui in relazione à l'età di a scola (per esempiu Qui).

Avemu vistu chì ci puderia esse impurtanti ripercussioni positive tramindui in u campu matematicu (kindergartenin scola elementaria è secundaria) hè in a capiscitura di u testu.

Indubbiamente, quelli cuncintravanu memoria di travagliu hè u trattamentu di e funzioni esecutive chì l'effetti sò stati più valutati. È ùn hè micca una coincidenza chì avemu messu à disposizione parechje app in ligna per furmà a memoria di travagliu, in parechji casi basati annantu à questu evidenza da a literatura scientifica.


Oghje aghjustemu un altru pezzu à a cunniscenza di u sughjettu.
In un articulu scientificu publicatu in 2019[1] hè stata testata una ipotesi interessante: faci un trattamentu simile à u ghjocu rende più efficace?

A ricerca

Per risponde à sta dumanda, Johann è Karbach[1] Sottumessu un gran numaru di zitelli à diverse teste per valutà e funzioni esecutive è l'apprendre scolasticu (lettura è matematica); in seguitu sò stati dividiti in 7 gruppi:

  • 3 gruppi anu seguitu una furmazione nantu à un cumpunente specificu di e funzioni esecutive (inibizione o memoria di travagliu o flessibilità cognitiva);
  • 3 gruppi sò stati sottumessi à a stessa furmazione ma cù una cumminazione ghjucata, simili à un video game;
  • un gruppu ùn hà micca furmatu.

A fine di a furmazione (vale à dì dopu à 21 sessioni di trattamentu) tutti sò stati rivalutati per osservà ogni migliione è differenza trà i gruppi.

Chì ci hè statu osservatu?

tende ogni gruppu hà pigliatu megliurenze in a cumpunente furmata di e funzioni esecutive (paragunendu l'effetti cù u gruppu di cuntrollu, vale à dì quellu chì ùn hà micca realizatu alcuna furmazione), senza differenze di u rendiment trà i zitelli sottoposti à furmazione standard è i zitelli chì anu utilizatu programmi cù un ritimu ghjucatu.

E sferenze appariscenu annantu à altri aspetti:

  • I zitelli chì anu usatu u versione ghjoculi di a furmazione hà dichjaratu ch'elli eranu più motivati ​​à cuntinuà a furmazione.
  • Sempre i zitelli chì anu usatu u versione ghjoculi di a furmazione mostrà i migliorii più coerenti in l'apprendimentu di e scole in quantu à a lettura; in particulare, quelli chì anu subitu un rinfurzamentu di flessibilità cognitiva o inibizione anu ottinutu ancu migliurà per capiscenu u testu mentre osservanu migliure di a velocità di lettura in quelli chì anu furmatu l'inibizione.

In cunclusione ...

Cum'è discututu in l'articuli precedenti, a furmazione in funzione esecutiva pare cuntribuisce à migliurà l'apprendimentu scolasticu ancu (è ancu à migliurà a funzione direttamente furmata). In particulare, se avemu vistu prima l'effetti pusitivi di a valurizazione di a memoria di travagliu, in questu casu osservemu una utilità pussibile ancu in a furmazione di inibizione è di flessibilità cognitiva.

In più, datu a motivazione più alta dichjarata da i zitelli è a più grande generalizazione di i risultati, hè assai impurtante d'investisce tempu è energia in pruvà fà tratti ingaghjanti (divertite!), sia per incrementà a cullaburazione di i pazienti ghjovani è per aumentà a probabilità di vede migliurà.

Cumu spissu succede, però, ancu in questu casu vogliu invità prudenza in l'interpretazione di i risultati; in stu casu, infatti, i circadori anu lasciatu parechji dubbii per via di a pusizione di a so ricerca: prima di tuttu, u gruppu di cuntrollu era "passivu" per quessa ùn hè micca pussibule stabilisce quant'elli sò specifici l'effetti di a furmazione; un altru dubbitu si tratta di u fattu chì i circadori ùn anu riisciutu à valutà alcun "effetti di trasferimentu" (per esempiu, chì hà furmatu l'inhibizione hà ancu migliurà a memoria di travagliu?); Finalmente, ùn hè chjaru perchè, ancu s'è furmazione di e stesse funzioni cognitive (inibizione o memoria di travagliu o flessibilità cognitiva) è ottenimentu i stessi risultati in teste per funzioni esecutive, solu u gruppu "ghjocu" hà ottenutu miglioramenti di cumpetenze micca direttamente furmate. (velocità di lettura è capiscitura di u testu).

Malgradu i limitazioni semplicemente mencionati, sta ricerca ci confronta cun una riflessione impurtante nantu à u nostru travagliu clinicu: quandu travagliammu cù i zitelli, quantu tempu dedicemu à a so motivazione? In a infinita ora passata da pianificà è creendu una furmazione persunalizata nantu à e caratteristiche di un zitellu, quantu spaziu lasciemu per attività impegnativi? Anu daveru abbastanza impurtanza in u ghjocu?

Semu sicuri chì parechji prufessiunali ùn anu micca bisognu di ricerca specifica per imaginate quantu hè impurtante a motivazione di i zitelli à u nostru travagliu. Avè cunfirmazioni è alimenti per pensamentu da a ricerca, in ogni casu, hè sempre utile in u nostru travagliu.

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Bibliography

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