In u cuntestu di bruttu di disordini specifici di l'apprendimentu, un rolu particulare hè ghjucatu da i cosiddetti prerequisiti. Un prerequisitu hè una abilità o cunniscenza chì ci aiuta à sviluppà una nova abilità o cunniscenza più tardi. Perchè hè impurtante identificà un prerequisitu? Perchè ci permette di travaglià prima chì una abilità si manifesti, dendu cusì più tempu è probabilmente più probabilità di successu. Pensemu per esempiu di leghje: a pussibilità di travaglià nant'à qualcosa fora di a lettura, ma chì ci aiuta à valurizà u sviluppu di a lettura, ci permette di intervene digià in a scola materna.

Sfortunatamente, assai spessu, quelli chì sò venduti cum'è prerequisiti sò spessu "solu", da u puntu di vista di a ricerca, di predittori. In pratica, sò cumpetenze chì si correlanu statisticamente cù e cumpetenze successive, è dunque ponu esse aduprate per fà supposizioni nantu à cume si sviluppa o micca una cumpetenza. Sempre in tema di lettura, a denominazione rapida hè cunsideratu un bon predictore di lettura: fighjendu e cumpetenze di numinazione rapida di i zitelli, possu stimà a so capacità di lettura successiva cun una bona precisione. Tuttavia, migliurà a denominazione rapida pò micca necessariamente migliurà a lettura!

In un articulu di u 2011 chì pudete cunsultà liberamente da quì, Purakin è i culleghi [1] anu pruvatu à identificà quelle cumpetenze capaci di predice successive abilità di scrittura già da a scola materna. In particulare anu analisatu:


  • Cunniscenza di l'alfabetu: nome di lettere o indicazione di una parolla chì principia cù ...
  • Abilità metafonologiche: fusione è segmentazione sillabica
  • Cunuscenza di u "significatu" di a scrittura (cunniscenza stampata): nomi di marche di prudutti, à chì serve a scrittura, à chì ghjova un ghjurnale, ecc.
  • Scrivendu u vostru nome
  • Scrivendu lettere
  • Scrittura di 3 lettere (CVC cum'è "cane", "cat")

À propositu di a scrittura di u nome, i stessi autori anu pruvatu ancu à circà una correlazione trà a lunghezza di u nome di u zitellu è a so capacità di scrittura: In a so ipotesi, postu chì i zitelli amparanu à scrive i so nomi prestu, i zitelli cù nomi più lunghi pudianu avè cunnisciutu più lettere, è cusì esse megliu à scrive. U studiu, però, ùn hà micca cunfirmatu sta ipotesi.

I risultati

U studiu hà trovu chì i dui fattori più utili per prevede e successive abilità di scrittura eranu:

  • A cunniscenza di u "significatu" di a scrittura
  • A capacità di scrive lettere

Sembra stranu, ma a metafonologia ùn pare micca ghjucà un rolu cusì centrale. Pò parè contraintuitivu, postu chì a scrittura hè sicuramente fatta omancu segmentendu a parolla chì hè trascrita grafema per grafema. Tuttavia, ancu i studii taliani confermanu attualmente u rolu micca centrale di a cumpunente metafonologica.

In questu sensu, ricumandemu u nostru articulu nantu à zitelli chì parlanu male, ma scrivenu bè.

Accuminciate à scrive è pressa Enter per circà

errore: Cuntinutu hè prutetta !!
Cursu asincronu u miglioramentu di a scrittura