In l'ultimi anni avemu creatu parechji strumenti gratuiti per arricchisce a lettura. In questu articulu pruvemu à fà un pocu d'ordine indicendu l'utili più adatti per ogni fase. Avemu decisu di seguità u percorsu da e lettere à u passaghju prupostu in u studiu assai interessante publicatu di recente da Squicciarini è altri (Dislessia, vol. 3, 2019), aghjunghjendu à a so pruposta i nostri strumenti per creà attività. Per apprufundisce u so studiu cù i metudi è i risultati, però, vi rimandemu à leghje l'articulu.

russu

IDEA: Cum'è suggeritu in l'articulu da Squicciarini è i culleghi, digià citatu, à u livellu di e lettere si pò aduprà a tecnica di l'insegnamentu di Precisione, creendu corde di lettere per leghje in 15 seconde, passendu à u prossimu solu quandu u precedente hè statu lettu senza errori. À u principiu, e lettere chì sò cunfuse visivamente è fonologicamente saranu evitate, allora ponu esse introdotte è, infine, lettere maiuscole è minuscule ponu esse mischiate.


FERRAMENTA: In a fase iniziale pò esse uttile d'urdinà e lettere verticalmente, è per questu pudete creà a lista di e carte Leghje u Tachistoscopiu è appughjà u buttone "Crea lista in Pdf". In quantu à e lettere specchiu, u prugramma pò esse utile Search Solver (mette "lettere specchiu" in i paràmetri) o, in una forma più ludica, Hawkeye.

sìllabbi

IDEA: Compiti d'identificazione è di lettura di sillabe cù variazioni sempre più grandi, aumentendu gradualmente a difficultà: CV - VC - CVC - CCV - CCVC - CCCVC.

STRUMENTI: Pudete sempre aduprà Leghje u Tachistoscopiu chì permette a creazione di liste di sillabe o, per un più grande cuntrollu di i parametri, SearchSolver. In più, in u Generatore di carte PDF, truverete assai sbarrazze di sillabe è attività di ricerca di sillabe in una parolla o una stringa di lettere.

Da sillabe à parolle (fusione silabica)

IDEA: Partendu da e sillabe amparate in a parte precedente o, se u zitellu hè digià pràticu di e sillabe, pudete ghjucà ghjochi di fusione di e sillabe scritte è di leghje e parolle cù una struttura silabica sempre più cumplessa.

STRUMENTI: Sillaba di sillaba vi permette di vede e parolle un pezzu à a volta, mantenendu u restu trasparente o semitrasparente. Impostendu a velocità di esposizione hè pussibule aumentà a cumplessità di l'eserciziu. U codice sicretu permette di ghjucà à ricustruisce a parolla assuciando un numeru cù ogni sillaba è ricustruisce a parolla à a fine. In Lettura GameCenterdinò, truverete parechji ghjochi di completamentu di sillaba, cù parolle bisilabiche (CV finale), trisillabica (CVC iniziale, CV Medianu e CV finale).

Parolle intere (fasa lessicale)

IDEA: L'intervenzione lessicale si basa nantu à a lettura di listi di parolle o nantu à l'esposizione tempurita di e stesse.

STRUMENTI: Leghje u Tachistoscopiu, cù a so grande flessibilità in l'elenchi di custruzzioni è in i parametri di regolazione, hè u strumentu principale in questa fase. Inoltre, dà a pussibilità di stampà a lista appena generata in pdf, chì vi permette di travaglià sia nantu à l'esposizione cronometrata sia nantu à a lettura vera.

Frasi

IDEA: Amplificà a lettura à u livellu di a sentenza mentre travaglia nantu à capiscenu ciò chì hè statu lettu.

STRUMENTI: E corse (attività 1attività 2 - attività 3) pò esse un modu divertente è "verde" per travaglià e frase. U ghjocu Identikit unisce leghje frase cù mantene infurmazione in memoria.

Piste

IDEA: A fase finale, u veru scopu di leghje, hè di ghjunghje à decifrà è capisce i passaghji. Hè di sicuru vantaghjosu di fà stu tippu d'attività cù testi chì suscitanu interessu per u zitellu / a zitella.

STRUMENTI: L'app web Tachybrano vi permette di incollà testu è di definisce parametri relativi à a velocità di scansione è u tippu di evidenziatore da applicà à a parolla, è ancu l'effettu di trasparenza di u restu di u passaghju. Infine, in a lettura di GameCenter, truverete 4 canzoni (L'arcu - A freccia - U mira - A pusizione) in u quale u scopu hè di truvà a parolla chì manca. Un compitu più esigente, chì implica ancu a cumpunente di flessibilità, hè quellu di leghje passaggi alternanti, induve dui passaghji di culori diversi sò mischiati alternendu e parolle di ognunu. Pudete generà canzoni alternate cù a nostra app-web.

Infine, in u GameCenter leghje truverete decine di altri ghjochi di cumpusizioni di lettere, associazione di parolla / maghjine è decisione ortografica, quant'è crucette è crucette crucette!

Bibliography

Squicciarini, Nicoletti è Stella (2019), Reeducazione di a lettura basata in evidenza scientifica: da sublexical à lessicu, Dyslexia vol. 16, n.3

Accuminciate à scrive è pressa Enter per circà

errore: Cuntinutu hè prutetta !!
Corsa u migliuramentu di lettura