Cum'è u titulu di l'articulu suggerisce, avemu digià cunsacratu à questu sughjettu, tramindui parlendu tecniche efficace, tramindui parlendu di neuromiti è tecniche inefficaci. Avemu dinò apprufunditu in e persunalizazioni per facilità l'apprendimentu in presenza di disordini particulari (per esempiu, dyslexique e deficit di memoria di travagliu).
Più in dettu, riferendusi à unu recensione da Dunlosky è i culleghi[1], aviamu fattu una lista di 10 tecniche passà u scrutinu di a ricerca scientifica, alcuni assai efficace è altri micca assai utili, descrivendu i so punti di forza è di debbulezza.
Oghje vulemu aghjurnà u discorsu iniziatu prima è rivederemu 6 tecniche; alcuni di questi seranu ripetuti paragunatu à l'articulu precedente, altri videremu per a prima volta. Tutte queste tecniche, secondu una rivista di a letteratura nantu à a quale baseremu Weinstein è i culleghi[2], anu una cosa in cumunu: sò tutti efficace.

Chì sò ste tecniche?

1) PRATICA DISTRIBUITA

Di chì si tratta
Si tratta di rimandà e fasi di studiu è, sopratuttu, di rivede piuttostu chè di cuncentralli in una sola sessione (o qualchì sessione vicina). Ciò chì hè statu osservatu hè chì, cù a stessa quantità di tempu passatu per e riviste, e persone chì svolgenu queste attività in sessioni spaziate in u tempu amparanu relativamente più rapidamente, è l'infurmazioni restanu più stabili in memoria.


Esempii di cumu applicallu
Pò esse utile per creà occasioni dedicate à rivedere i temi trattati in e settimane o mesi precedenti. Tuttavia, questu pò sembra difficiule per via di u tempu limitatu dispunibule, cun a necessità di copre tuttu u prugramma di studiu; tuttavia, a spaziatura di e sessioni di revisione pò esse ottenuta senza troppu prublemi per i prufessori se i prufessori piglianu pochi minuti in classe per rivedere l'infurmazioni da e lezioni precedenti.
Un altru metudu puderia cunsiste à delegà à i studienti u fardu di urganizassi per e riviste distribuite cù u tempu. Benintesa, questu funziunerebbe megliu cù i studienti di livellu superiore (per esempiu, u liceu superiore). Siccome a spaziatura richiede una pianificazione anticipata, tuttavia, hè imperativu chì l'insegnante aiuta i studienti à pianificà u so studiu. Per esempiu, i prufessori ponu suggerisce chì i studienti pianifichinu sessioni di studiu i ghjorni chì alternanu cù quelli chì un sughjettu particulare hè studiatu in aula (per esempiu, pianificate sessioni di revisione u marti è u ghjovi se u sughjettu hè insegnatu à a scola. U luni è u mercuri ).

Criticality
Una prima criticità cuncerna a pussibile cunfusione trà u spaziu di e riviste è l'estensione simplice di u studiu; a tecnica, in realtà, prevede principalmente chì e fasi di revisione sò differite cù u tempu. Mentre l'effetti pusitivi sò digià cunnisciuti per a spaziatura di e fasi di rivista, l'effetti di u studiu diferitu ùn sò micca cunnisciuti.
Una seconda criticità hè chì i studienti ùn si sentinu micca cunfortu cù a pratica distribuita perchè hè percepitu cum'è più difficiule di e riviste concentrate in a stessa fase di studiu. Sta percezione, in un certu sensu, currisponde à a realtà postu chì, da una parte, rinviare e riviste cù u tempu rende più difficile a recuperazione di l'infurmazioni è, da l'altra parte, a pratica di studiu intensivu apparentemente funziona (hè più veloce), sopra tuttu.in circustanze induve u studiu hè destinatu solu à passà un esame. Tuttavia, l'utilità di a pratica distribuita deve sempre esse cunsiderata induve hè impurtante tene l'infurmazioni in memoria per un bellu pezzu.

Aspetti chì anu sempre da esse chiariti
Ci hè una mancanza di ricerca chì studia l'effetti di u spaziamentu di u studiu di l'infurmazioni sfarenti cù u tempu, pruvendu à capì se ciò chì hè statu dettu per e riviste spaziate vale ancu in questu casu.
Al di là di l'utilità indubbia di a pratica distribuita, si deve capisce se una fase di pratica intensiva hè ancu necessaria o consigliabile.
Ùn hè mai statu ancu clarificatu quale hè l'intervallu ottimali trà e fasi di rivista è di recuperu di l'infurmazioni in modu chì l'apprendimentu sia massimizatu.

2) PRATICAIMPUGNATURA '

Di chì si tratta
Sta tecnica cunsiste à affruntà diverse idee o tippi di prublemi in sequenza, à u cuntrariu di u metudu più cumunu di trattà versioni di u listessu prublema in una data sessione di studiu. Hè statu testatu parechje volte cù l'apprendimentu di cuncetti di matematica è fisica.
Hè fattu l'ipotesi chì u benefiziu di sta tecnica risiede in chì permette à i studienti di acquistà a capacità di sceglie u metudu currettu per risolve diversi tippi di prublemi piuttostu chè solu amparà u metudu stessu è micca quandu l'applicà.
In realtà, a pratica 'intrecciata' hè stata ancu applicata cù successu à altri tippi di cuntenutu d'apprendimentu, per esempiu, in u campu artisticu hà permessu à i studienti di amparà megliu à associà una certa opera cù u so autore currettu.

Esempiu di cume applicallu
Pò esse applicatu in parechji modi. Un esempiu seria di mischjà prublemi chì implicanu u calculu di u vulume di diversi solidi (invece di fà parechji esercizi consecutivi cù u listessu tipu di solidu).

Criticality
A ricerca s'hè cuncentrata annantu à l'alternanza di esercizii cunnessi tra di elli, dunque, ci vole à fà attenzione à ùn mischjà cuntenuti troppu sfarenti l'uni da l'altri (mancanu studii annantu à questu). Siccomu hè faciule per i studienti più ghjovani à cunfondà stu tipu d'alternanza inutile (è forse contraproduttiva) cù l'alternanza più utile di informazioni interrelate, pò esse megliu per i prufessori di i studenti più ghjovani di creà opportunità per a "pratica intrecciata". quiz.

Aspetti chì anu sempre da esse chiariti
U ritornu à temi precedenti ripetutamente durante u semestru smette di imparà nuove informazioni? Cumu si ponu alternà l'infurmazioni vechji è novi? Cumu hè determinatu u bilanciu trà e vechje è e nove informazioni?

3) PRATICA DI RECUPERAZIONE / VERIFICAZIONI

Di chì si tratta
Hè una di e tecniche più efficaci è ancu più faciule da applicà. Semplicemente, si tratta di ricurdà ciò chì hè digià statu studiatu, sia per mezu di un autocontrollu sia per mezu di verifiche formali. U fattu stessu di ramintà l'infurmazioni da a memoria aiuta à cunsulidà l'infurmazioni. Sta pratica funziona ancu se l'infurmazione hè richiamata senza verbalizzalla. L'efficacità hè stata ancu pruvata paragunendu i risultati cù i studienti chì, invece di ricurdà l'infurmazioni da a memoria, sò andati à rileghje l'infurmazioni studiate prima (a pratica di ricuperà da a memoria si hè rivelata superiore in risultati!).

Esempiu di cume applicallu
Un modu assai semplice di candidatura pò esse l'invità i studienti à scrive tuttu ciò chì si ricordanu nantu à un sughjettu particulare studiatu.
Un altru modu simplice hè di furnisce à i studienti e dumande di prova per risponde dopu avè studiatu qualcosa (sia in corsu sia à a fine di a fase di studiu) o furnisce suggerimenti per richiamà l'infurmazioni o dumandalli di creà mape concettuali nantu à u sughjettu. Basatu annantu à u infurmazioni chì si ricordanu.

Criticality
L'efficacità di a tecnica dipende ancu in una certa misura da u successu in i tentativi di recuperà l'infurmazioni da a memoria è, in listessu tempu, u compitu ùn deve esse troppu simplice per garantisce stu successu. Se, per esempiu, u studiente copre l'infurmazioni subitu dopu avè lettu è ripete, ùn hè micca un ricordu da a memoria à longu andà ma una semplice manutenzione in a memoria di travagliu. À u cuntrariu, se i successi sò estremamente bassi diventa improbabile chì sta pratica sia utile.
Inoltre, sì avete carte cuncettuali create per stabilizà i ricordi, hè impurtante chì questu sia fattu per memoria perchè a creazione di e carte guardendu materiali di studiu si hè rivelata menu efficace per cunsulidà l'infurmazioni.
Infine, hè impurtante piglià in contu l'ansietà chì l'usu di i testi pò causà; hè statu infatti messu in risaltu chì l'ansietà hè capace di riduce i benefici di memoria di sta tecnica (ùn pudendu micca eliminà cumpletamente u fattore d'ansietà, un bon compromisu pò esse di fà dumande chì u studiente hè prubabile di pudè risponde).

Aspetti chì anu sempre da esse chiariti
Resta da esse chjarificatu qualessu hè u livellu ottimali di difficultà di e dumande di prova.

4) TRATTAMENTU (DUMANDE DI TRATTAMENTU)

Di chì si tratta
Sta tecnica cunsiste à cunnette infurmazioni nove à cunniscenze preesistenti. Ci sò parechje interpretazioni riguardu à u so funziunamentu; qualchì volta si parla di amparera più profonda, altre volte di riorganizazione di l'infurmazioni in memoria.
In breve, cunsiste à interagisce cù u studiente dumandendu dumande nantu à l'argumenti studiati, cù u scopu di guidallu à spiegà i ligami logichi trà l'infurmazioni amparate.
Tuttu què, in più di favurizà a memorizazione di cuncetti, implica una crescita di a capacità di allargà ciò chì hè statu amparatu à altri cuntesti.

Esempiu di cume applicallu
Un primu metudu di applicazione pò esse semplicemente per invità u studiente à apprufundisce a codifica di l'infurmazioni chì sò studiate ponenduli dumande cum'è "cumu?" o perchè? ".
Un'altra possibilità hè per i studienti di applicà sta tecnica elli stessi, per esempiu, semplicemente dicendu à voce alta chì passi anu da fà per risolve un'equazione.

Criticality
Quandu si usa sta tecnica hè impurtante chì i studienti verifichinu e so risposte cù i so materiali o cù u prufessore; quandu u cuntenutu generatu per mezu di a dumanda di trasfurmazione hè poveru, questu pò in realtà peghju l'apprendimentu.

Aspetti chì anu sempre da esse chiariti
Saria utile per i circadori di pruvà a pussibilità di applicà sta tecnica digià in i primi stadii di lettura di i cuncetti da amparà.
Resta da vede se i studienti apprufittanu di e dumande autogenerate o se hè megliu per e dumande di seguitu da esse fatte da un'altra persona (per esempiu, l'insegnante).
Ùn hè ancu chjaru quantu un studiente hà da perseverà à circà una risposta o ciò chì hè u livellu ghjustu di cumpetenze è cunniscenze acquistate per pudè prufittà di sta tecnica.
Un ultimu dubbitu cuncerna l'efficienza: trattà sta tecnica richiede una crescita di i tempi di studiu; hè abbastanza vantaghjosu o hè più cunveniente di fidighjà nantu à altre tecniche, per esempiu, a pratica di (auto) verifiche?

5) ESEMPLI DI BETONU

Di chì si tratta
Sta tecnica ùn richiede micca introduzioni maiò. Si tratta di cumbinà esempi pratichi cù spiegazioni teoriche.
L'efficacità ùn hè micca in quistione è si basa annantu à u fattu chì i cuncetti astratti sò più difficiuli à capisce chè quelli cuncreti.

Esempiu di cume applicallu
Ùn ci hè micca assai da capisce di sta tecnica; ùn hè micca surprisante chì l'autori di a rivista da a quale pigliamu queste informazioni[2] identificà sta tecnica cum'è a più citata in i libri di furmazione di l'insegnanti (vale à dì in circa 25% di i casi).
Tuttavia, pò esse utile sapè chì uttene i studienti à spiegà attivamente ciò chì sembranu dui esempi, è incuraghjeli à estrarre l'infurmazioni sottostanti chjave stessi pò ancu aiutà à generalizà quest'ultime.
Inoltre, dà più esempi di u listessu sembra aumentà u vantaghju di sta tecnica.

Criticality
Hè statu dimustratu chì spiegà un cuncettu è mustrà un esempiu incoerente tende à amparà di più nantu à l'Esempiu praticu (sbagliatu!). Hè dunque necessariu fà una grande attenzione à i tippi d'esempii chì sò dati in relazione à l'infurmazioni chì vulemu amparà; l'esempii devenu dunque esse ben ligati à u cuntenutu chjave.
A probabilità cù a quale un esempiu serà adupratu currettamente, vale à dì, per estrapulà un principiu astrattu generale, hè legata à u gradu di maestria di u sughjettu di u studiente. Studienti più sperimentati tenderanu à spostassi più facilmente versu cuncetti chjave, studienti menu sperimentati tenderanu à stà di più in superficie.

Aspetti chì anu sempre da esse chiariti
A quantità ottima d'esempii per favurisce a generalizazione di i cuncetti da amparà deve esse ancu definita.
Mancu hè chjaru ciò chì hè u giustu equilibriu trà u livellu di astrazione è u livellu di cuncretezza chì un esempiu duverebbe avè (se troppu astrattu, hè forse troppu difficiule da capì; se troppu cuncretu, pò esse micca abbastanza utile per trasmette u cuncettu chì vulete insegnà).

6) DOPPIA CODICE

Di chì si tratta
Quante volte avemu intesu "un ritrattu vale più chè mille parolle"? Questa hè a supposizione chì sta tecnica hè basata. Più specificamente, a teoria di a doppia codifica suggerisce chì furnisce più rappresentazioni di a stessa informazione migliora l'apprendimentu è a memoria, è chì l'infurmazioni chì evocanu più facilmente rapprisentazioni addiziunali (per mezu di prucessi di imaghjeria automatica) ricevenu un benefiziu simile.

Esempiu di cume applicallu
L'esempiu u più simplice pò esse di furnisce un schema visuale di l'infurmazioni da amparà (cum'è a raprisentazione di a cellula chì hè discritta da un testu). Questa tecnica pò ancu esse applicata avendu u studiente disegna ciò chì studia.

Criticality
Cum'è e immagini sò generalmente ricordate megliu cà e parolle, hè impurtante assicurà chì tali immagini furnite à i studienti sò utili è pertinenti per u cuntenutu chì si prevede di amparà.
Deve esse prudente quandu si sceglie e maghjine à fiancu à u testu in quantu l'eccessi dettagli visivi ponu à volte diventà una distrazione è impedisce l'apprendimentu.
Hè impurtante di esse chjaru chì sta tecnica ùn và bè cù a teoria di i "stili d'amparera" (chì invece si hè rivelata sbagliata); ùn si tratta micca di lascià à u studiente sceglie a modalità d'apprendimentu preferita (per esempiu, visuale o verbale) ma per avè l'infurmazioni passanu per più canali in u stessu tempu (per esempiu, visuale e verbale, à tempu).

Aspetti chì anu sempre da esse chiariti
Resta assai da capisce nantu à l'implementazioni per a doppia codificazione, è più ricerca hè necessaria per chiarisce cumu i prufessori ponu prufittà di i vantaggi di multiple rappresentazioni è di superiorità di l'immagine.

CONCLUSIONI

In l'ambiente sculare, avemu parechje opportunità di aduprà e tecniche appena descritte è di cumbinalli trà di elli. Per esempiu, a pratica distribuita pò esse particularmente putente per l'apprendimentu quandu si combina cù a pratica di autotest (recuperazione da a memoria). I vantaghji addiziunali di a pratica distribuita ponu esse guadagnati impegnandosi in autotest ripetutamente, per esempiu, aduprendu i test per riempie e lacune trà i riposi.

A pratica intercalata implica ovviamente una distribuzione di recensioni (pratica distribuita) se i studienti alternanu materiale vechju è novu. Esempii cuncreti ponu esse verbali è visivi, implementendu cusì una doppia codifica. Inoltre, e strategie di trasfurmazione, esempi cuncreti, è doppia codifica funzionanu megliu quandu sò aduprati cum'è parte di a pratica di recuperu (autotest).

Tuttavia, ùn hè ancu statu stabilitu se i vantaghji di cumminà queste strategie di apprendimentu sò additivi, multiplicativi o, in certi casi, incompatibili. Hè dunque necessariu chì e ricerche future definiscinu megliu ogni strategia (in particulare critica per l'elaborazione è a doppia codifica), identificà e migliori pratiche per l'applicazione à a scola, chiarisce e condizioni di cunfine di ogni strategia è approfondisce in l'interazioni trà i sei. Strategie chì avemu discuttu quì .

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BIBLIOGRAFIA

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