Spessu, quandu una lettura lenta o imprecisa hè truvata à a fine di una valutazione, ci hè una tendenza, spessu in furia, attribuisce e difficultà per capisce u testu scrittu à a lentezza o imprecisione di a lettura. Tuttavia, hè stimatu chì circa 10-15% di i zitelli trà 7 è 8 anni cun servizii di decodificazione adatti di u testu, manifestate i svantaghji di capì.

A capiscitura di u testu hè certamente una funzione cumplessa chì implica parechji cumpunenti è annantu à quali sò stati custruiti diversi mudelli teorichi:

  • Sicondu a modellu fondu capisce i cumpunenti di basi di a lingua (lettere è parolle) hè fundamentale per capiscenu i più alti
  • Sicondu a mudellu di cimaal contrario, hè u schema mentale di u lettore chì, integrendu l'infurmazioni in u testu cù quellu cunnisciutu prima, guida a comprensione di u testu
  • Il mudellu interattivu combina u mudellu di fondu à u fondu; in lettura, dunque, u sughjettu averia aduprà duie strategie,
  • Sicondu u famosu "vista simplice«Invece, a capiscitura di u testu seria u pruduttu di a decodificazione linguistica è di e cumpetenze di capiscitura

Sicondu a vista simplice, dunque, i zitelli cun:


  • una bona decodificazione è una bona comprensione orale sò lettori cumpetenti
  • a mala decodificazione è una cattiva comprensione orale ùn sò generalmente micca lettori cumpetenti
  • a mala decodificazione è a bona comprensione orale sò i dislessici
  • una bona decodificazione è una cattiva comprensione orale anu disordine specificu in capiscenu di u testu.

U studiu

Un meta-analisi di Spencer è i so culleghi [1] di un totale di 84 studii anu cercatu di esse chjarificatu a natura di i prublemi di comprensione di testu in i zitelli cù una capiscitura specifica di u testu.

L'ipotesi iniziali eranu trè:

  1. E difficultà di questi zitelli eranu specifiche per a lettura
  2. I zitelli anu avutu difficultà in comprensione scritta è orale
  3. I zitelli anu avutu difficultà oltre a lettura, ma chì rifletteva più nantu à a lettura chè nantu à a lingua orale.

I risultati

U meta-analisi evidenziatu u correttezza sustanziale di a "vista simplice". Dunque a lingua resta dunque un cumpunente fundamentale di capiscitura orale. In particulare, i zitelli cun disordine di cumprendi di testu anu dimustratu debuli impurtanti in i testi vucabulariu è capiscitura grammaticale.

Questu significa chì:

  • I testi di lingua amministrati in prescolare puderanu aiutà à identificà i zitelli cù difficultà future per capiscenu u testu
  • L'intervenzioni per capiscenu u testu scrittu ùn ponu micca solu scopu di lettura, ma ancu deve includenu una lingua orale

D'altra parte, hè ancu vera chì i zitelli anu osservatu ùn anu avutu micca una minuscula di lingua orale uguale à quella di a capiscitura di u testu scrittu. Hè dunque prubabile chì sia una fragilità oculta più grande è più vasta chì succede à livelli di gravità differenti o chì qualchì altru fattore sia in interazzione. Una limitazione di sti studii, in fattu, hè di misurà solu e variabili prese in cunsiderazione (lingua orale è scritta) senza includenu altri fattori potenzalmente rilevanti, cum'è u livelu cognitivu generale.

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lettura è funzioni esecutiveDisturbu di lingua è disertografia